Søren Solkær Starbird – Beat City

19 august – 22 oktober 2006

Rockfotografen Søren Solkjær Starbird viser udstillingen Beat City på Horsens Kunstmuseum. Udstillingen rummer over 50 store fotografier af danske og udenlandske musiker og bands. Du vil kunne se portrætter af blandt andet Kashmir, Sort Sol, Mew, Beck, Red Hot Chili Peppers og Madonna. Søren Solkær Starbird er alsidig i sin tilgang til det fotografiske portræt, og udstillingen viser netop bredden i hans fotografier. Der er de stille og de larmende portrætter, de humoristiske og de mere alvorlige, de iscenesatte og de spontane. Alle portrætterne er udført med integritet og præcition i traditionelle kulisser. Men med Søren Solkærs fornemmelse for det originale og æstetiske formår han at skabe kompromisløse, ærlige og inderlige portrætter, der også afspejler hans evne til at transformere musikken til billeder, og hans evne til at fange musikeren i et inderligt og nærværende øjeblik.