Nyerhvervelser 2022-2023

Udstillingsperiode: lørdag den 3. februar – søndag den 12. maj 2024.

Horsens Kunstmuseum præsenterer en større samlingsophængning under overskriften Nyerhvervelser 2022-2023. Her vil det være muligt at gå på opdagelse i en lang række af Horsens Kunstmuseums samlings seneste nyerhvervelser. De nyerhvervede værker er blevet en del af Horsens Kunstmuseums samling i løbet af 2022-2023.

Her vil det være muligt at se værker af kunstnere som: PhoebeNewYork, Nina Nowak, Nick Theobald, Gudrun Hasle, Cathrine Raben Davidsen, Kehnet Nielsen, Rune Bosse, Silas Inoue, Nina Saunders, Dorte Dahlin, Mogens Møller, Lars Nørgård, Troels Wörsel, Adam Christensen, Arvida Byström og Erik A. Frandsen. Det er muligt at læse mere om udstillingen i formidlingsfolderen  her.

Her på Horsens Kunstmuseums hjemmeside er det løbende muligt at følge museets indsamling af eksperimenterende samtidskunst. Se mere her.