More give me more give me more – dette dit dørtrin af Martin Erik Andersen (samlingen)

Til juni præsenterer Horsens Kunstmuseums samlingens største kunstværk, når vi præsenterer Martin Erik Andersens installation More give me more give me more – dette dit dørtrin fra 2009. Det store tæppe måler 4,5 meter i højden og 15 meter i længden. Her har Martin Erik Andersen taget udgangspunkt i det berømte, persiske Ardabiltæppe. Med tæppet som motivisk og tematisk udgangspunkt kaster Martin Erik Andersen sig ud i en enestående skildring af fænomenet ‘det multikulturelle’. more give me more give me more. dette dit dørtrin er et værk, der svæver mellem autencitet og kunstighed, ufuldendt arbejdsproces og afsluttet fuldkommenhed, kropsligt nærvær og fremmedgørende gådefuldhed. Det er et værk, der udforsker nye materialer med en sjælden nidkærhed. Og ikke mindst er det et værk, der stiller skarpt på den vestlige verdens evne og vilje til at indoptage nye kulturer.

Værket blev en del af Horsens Kunstmuseums samling takket være Ny Carlsbergfondet tilbage i 2009 i forbindelse med at værket blev udstillet på Horsens Kunstmuseum for første gang.

Udstillingsperiode lørdag den 29. juni – søndag den 6. oktober 2024.