Afghan Hound – Lilibeth Cuenca Rasmussen

Horsens Kunstmuseum præsenterer for første gang Lilibeth Cuenca Rasmussen med performancen Afghan Hound.

26. november 2011

Afghan Hound tager afsæt i fire forskellige personer eller stemmer fra Afghanistan. Den er rettet mod de komplekse forhold mellem kønnene, der opstår når mænd og kvinder lever adskilt fra hinanden og maskulinitet er dominerende. Når seksualitet undertrykkes, konstrueres nye begreber om køn. Værket giver lyd til undertrykte stemmer, men kommunikerer også fortællinger fra den afghanske tradition og kultur ved at udfordre den vestlige verdens ofte stereotype og forsimplede opfattelser af den arabiske verden.

Lilibeth Cuenca Rasmussen repræsenterede Danmark på Venedig Biennalen i 2011 med Afghan Hound.

Se en video af værket her.

Afghan Hound - Lilibeth Cuenca Rasmussen Afghan Hound - Lilibeth Cuenca Rasmussen