I hele 2024 og 2025 tilbyder Horsens Kunstmuseum nu gratis skoleomvisninger for alle kommuneskolerne.

Takket være Familien Hansens Fond lancerer Horsens Kunstmuseum et nyt gratis undervisningsforløb i Michael Kviums kunstneriske univers. Vi glæder os til at se jer på Horsens Kunstmuseum!

I anledning af endnu et nyt skoleår slår Horsens Kunstmuseum dørene op til et tværfagligt undervisningsforløb for lige netop jeres klasse. Forløbet tager udgangspunkt i museets samling af kunstværker af den horsensianske kunstner Michael Kvium. Det dialog baserede forløb består af en introduktion til Michael Kvium, en omvisning, en praktiskaktivitet som eleverne skal lave, og til slut en opsamling. Der er mulighed for selv at skræddersy forløbet, så det bedst spiller sammen med lige netop de områder, i beskæftiger jer med i undervisningen, hvad end det er i relation til dansk, billedkunst, samfundsfag m.v. Michael Kvium-forløbet er tværfagligt. Den praktiske aktivitet træner eleverne i at omsætte den viden og de indtryk de får under omvisningen.

Forløbet kan laves til alle klassetrin:

Indskoling

Mellemtrin

Udskoling Gymnasie & HF

Praktisk information:

Booking sker via mail på: avd@horsens.dk

Ring gerne for evt. spørgsmål på 20655336.

I skoleåret 2024-2025 udbyder Horsens Kunstmuseum 100 omvisninger i de tilrettelagte forløb. Tilmelding sker efter først til mølle princippet.

Illustration:  Michael Kvium, Wastelanded, 2011
Akvarel. 1380 x 2030 mm