Pride samarbejde, Min blotte eksistens med kunstner Matheus Tøttrup

Min blotte eksistens…

I forbindelse med Horsens Pride 2024 præsenterer Horsens Kunstmuseum et samarbejde med Matheus Tøttrup – ”Min blotte eksistens…”. Udgangspunktet for projektet er at udtrykke hvor stor forskel der er på vores eksistensgrundlag i relation til køn, race, seksualitet og opvækst. Udstillingen bygger i høj grad på unge menneskers oplevelser. I denne sammenhæng har der været et tæt samarbejde med medlemmerne i True Colours og Projekt Q.

Min blotte eksistens… er en installation hvor det abstrakte og konkrete mødes i maleriet og skulpturen. Som beskuer vil man møde søjlelignende konstruktioner, der er indsvøbt i stof og fraser fra unge LGBTQIA-personers oplevelser på denne jord. Desuden vil der være farverige eksplosioner på lærreder, der fremmaner menneskeskikkelser i forskellige sindstilstande.

Med ”Min blotte eksistens…” har Matheus Tøttrup skabt et univers, der naivt og brutalt giver indsigt i, at min(din) blotte eksistens… betyder noget!

Fernisering:

Der er fernisering på udstillingsprojektet søndag den 18. august kl.11:30-13:30 på Horsens Kunstmuseum (i Billedskolens lokale).